100FLUENCERS

Etiketak, estereotipoak eta zahartzaroa mundu digitalean

118
Egun geratzen dira
18
Emaile
5200€
11.063829787234
Helburua 47.000€

ZE MEZU HELARAZTEN DUTE HEDABIDEEK ZAHARTZAROAREN INGURUAN? NOLA IKUSTEN DITUGU ADINEKO PERTSONAK? ERAGITEN AL DUTE BEGIRADA HOIEK BERAIEN BIZITZETAN? HORRELA IMAJINATZEN DUZU ZURE BURUA ETORKIZUNEAN? GUZTIOK ARI GARA BALIABIDEEN ERABILPENEAN? EDO NORBAIT FALTA DA? ZEOZER EGIN DEZAKEGU HORREN ALDE?

Hipotesi honetatik abiatzen gara: mundu digitalean zahartzeari buruz hitz egiten eta etiketatzen dugu, askotan begirada eta terminologia negatiboak eta/edo estereotipatuak erabiliz. Egia al da hori?

Etorkizunari begiratu nahi diogu guztiok konektatuta egon behar dugun eta egon nahi dugu paradigmatik. Konektatuta egoteak, bai aurrez aurre eta, baita ere modu digitalean. Posible al da hori? Zer falta zaigu konexio digital honetara iristeko?

  • Adinekoen eta gazteen arteko interdependentzia emozionala: gizartearen parte gara, eta partekatu beharreko gaiak eta balioak ditugu. Ez dugu gizartea bereizi edo segmentatu behar, baina bai zailtasun gehien dituztenak integratu.
  • Adin-talde guztietan mundu digitalean modu eraginkorrean integratzea: konexio digitalak isolamendua eta bakardadea saihesten ditu, gizarte-gaien berri ematen dizu, jarduera esanguratsuak egin ahal dituzu, transmititu ahal duzu eta ere berean konektaturik zaude.

 

MatiaZaleaketik, hiru multzoz osatutako proiektu hau planteatzen dugu, jarduera desberdinekin laguntzen dutenak:

  • ZAHARTZEAREN ESTEREOTIPOAK AZTERTZEA SARE SOZIALETAN

Zahartzeari lotutako etiketak eta estereotipoak aztertzen dituen ikerketa bat egitean datza eta barauek sare sozialetan, komunikabide digitaletan eta literatura zientifikoan izan duten bilakaera.

Metasintesi kualitatibo bat egingo da sare sozialen, komunikabide digitalen eta literatura zientifikoaren berrikuspen sistematikotik abiatuta, azken hamarkadan zahartzearekin lotutako estereotipoen bilakaera deskribatzeko. Gehien erabiltzen diren sare sozialak, eragin handieneko komunikabide digitalak eta datu-base bibliografikoak kontsultatuko dira, hizkuntza naturalean eta hizkuntza kontrolatuan bilaketa-estrategia batekin. 2010-2020 aldian argitaratutako jatorrizko irudi, bideo, albiste, mezu, testu eta argitalpen zientifikoak aukeratuko dira, gaztelaniaz eta ingelesez.

  • ZAHARTZEAREN BEGIRADEI BURUZKO SENSIBILIZAZIO-KANPAINAK

Belaunaldi desberdinen arteko elkarrizketen ikus-entzunezko bilduma bat sortuko da, zahartzeak zer esan nahi duen jakiteko, martxan dauden bizitzen aniztasuna ikusarazteko. Aurrez aurreko topaketak, askotariko gaiekin. Zer da zahartzaroari buruz sentitzen eta pentsatzen duguna?

Bideoak oso sentsibilizazio-tresna eraginkorrak dira eta gizartea mundu digitalaren parte izatearen garrantziaz kontzientziatzeko eta, era berean, zahartzeari balioa emateko euskarria emango digute. Kontzeptu horretan, normalean, alderdi negatiboa erakusten dugu, eta ez alderdi positiboa. Ikuspegi hori gabe, zahartzeari esker lortzen diren eta gure bizi-esperientzietarako hain garrantzitsuak diren bizipenak, tokiko kultura, ikaskuntzak, esperientziak... galtzen ari gara.

  • ADINEKO PERTSONAK IKTetan HORNITU ETA GAITUZ KONEKTATZEA

Pandemiak zerbait positiboa izan badu, eten digitala murrizteari bultzada handia eman diola da. Hala eta guztiz ere, pertsona askok ezin dute Internetera konektatu, eta ez dakite teknologiak erabiltzen informatzeko eta komunikatzeko.

Erabiltzen ez dakigunez, gauza asko galtzen dira, eta gero eta digitalizatuagoa den errealitate batetik kanpo geratzen dira (administrazioarekin egin beharreko izapideak, online bankuak, sare sozialak). Bakardade eta isolamendu-egoeren eraginpean jarriaz. Azken batean, eten digitalak adineko askori eragotz diezaieke hitzordu mediko bat eskatzea edo familiarekin komunikatzea.

Gure ustez, ezinbestekoa da adinekoak gaitzea egungo bitartekoak erabiltzeko bilatzen duten ekintzak babestea eta sustatzea, eguneroko beharretan integratu eta erabili ahal izan daitezen, beste edozein pertsonak bezala, adina alde batera utzita.

Azken ekintza hau ez dugu aurrekontuan islaturik oraindik, aztertzen ari garelako antolatzeko eta egiteko modurik hoberena zein litzateke. Baina ulertzen dugu 100fluencers ekimen hau osatzeko eraerik hoeberena dela.


Proiektu hau, 100fluencers, gu guztioi zuzenduta dago, eta sentsibilizazio eta gaikuntza helburua du. Izan ere, guk guztiok parte hartzen dugu gizartean, eta bitarteko digitalak erabiltzen ditugu.

Hau aldatzea gu guztion esku dago

 

 

 

OSO MODU ERRAZEAN LAGUNDU DEZAKEZU:
 

Alarma egoera honek eta pandemia globalak, gure gizartean edadismoa dagoela argi eta garbi adierazten duten estereotipo eta jokamolde asko jarri ditu agerian.

 

Horregatik jartzen dugu martxan produktu solidario baten salmenta, ematen duenez denbora batez gure lagun izango dena... eta gure ongizateagatik da: maskarila homologatu eta berrerabilgarriak. Maskarilak salduta lortzen ditugun etekin guztiak ekimen honetarako izango dira. Bi bide dituzu: gure online dendaren bidez, edo ekimen honi zuzenean dohaintza bat eginez web bidez. 10 €-ko emate bakoitzeko, maskarila bat emango dizugu.

 

Denon artean lortuko dugu! Lagundu zabaltzen!

 

Proiektuaren egoera: Abian

Zer irudi proiektatzen dugu edo daukagu zahartzeari buruz? Estereotipoetan erortzen al gara? Lagundu aztertzen eta emaitzak denen eskura jartzen.

Interesgarria izan daitekeen beste proiektu batzuk

Lamourous

EUSKALDUNEATZEN: tradizioetan barrena bidai bat

EUSKARA gure tradizioetan presente, gure kulturaren oinarri. Euskara zentro jarrita, bidai ezberdinak egiteko asmoa dugu, gure tradizioetara gerturatuaz.

1227€
17.041666666667
Helburua: 7.200 €

centros de Matia Fundazioa

COVID garaiko bizipenak, elkarbanatuko ditugu?

Birusak eta pandemiak sentimendu asko uzten dizkigu. Adierazi egingo ditugu eta edizio digital bat geratuko zaigu guztien historiarako

5640€
43.162164230504
Helburua: 13.067 €